ÁSZF
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
· A Szolgáltató adatai:
Vállalkozó neve: Tibay Rózsa egyéni vállalkozó
Székhely: 6000 Kecskemét, Lőcsei utca 8.
Nyilvántartási szám: 59821447
Nyilvántartást vezető szerv: Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Adószám: 90575624-1-23
Működési engedély száma: 005797
Nyilvántartást vezető hatóság: Bács -Kiskun Vármegyei Kormányhivatal Kecskeméti Járási Hivatala Népegészségügyi Osztály
Telefonszám: +36 30 560 1328
E-mail cím: dietatanoda@gmail.com
A tárhelyszolgáltató adatai:
Név: Webnode AG
Székhely: ID CH - 170.3.036.124-0, based in Limmatquai 112 8001 Zurich, Switzerland
E-mail: support@webnode.com
A Szolgáltató tekintetében, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre. A Szolgáltató nem rendelkezik kamarai tagsággal, kizárólag a kötelező kamarai regisztrációt teljesítette, azonban tagja a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének, a Házi Gyermekorvosok Országos Érdekképviseleti és Szakmai Egyesületének, a Magyar Allergológiai és Klinikai Immunológiai Társaságnak és a Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamarának.
· A Szolgáltató weboldalának címe:
www.dietatanoda.hu
· Fontosabb fogalommeghatározások:
- Távollevők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék, vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
- Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés: az adásvételi szerződéstől eltérő bármely olyan szerződés, amelynek értelmében a Szolgáltató az Ügyfél részére szolgáltatást nyújt vagy szolgáltatás nyújtását vállalja, az Ügyfél pedig megfizeti, vagy vállalja, hogy megfizeti a szolgáltatás ellenértékét.
- Szolgáltató: a szolgáltatást nyújtó jogi személy.
- Ügyfél: a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe vevő személy, aki részt kíván venni a Szolgáltató által nyújtott tanácsadáson.
- Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy.
· Az Általános Szerződési Feltételek elérhetősége:
A Szolgáltató a hatályos Általános Szerződési Feltételeit weboldalán teszi elérhetővé és/vagy elektronikus levélben küldi el az Ügyfél részére.
· Az Általános Szerződési Feltételek tartalma:
Jelen Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél jogait és kötelezettségeit, a szerződő felek közötti megállapodás feltételeit tartalmazza. Az Általános Szerződési Feltételek érvényesek a Szolgáltató alábbi szolgáltatásainak igénybevétele esetén: a Szolgáltató által nyújtott tanácsadásra (beleértve az e-mail-es tanácsadást is) való időpontfoglalás és az azon való részvétel. Ezen feltételek az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. §. (1) bekezdése szerinti általános szerződési feltételeknek minősülnek, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet rendelkezéseinek megfelelő tájékoztatást, szabályozást tartalmaznak. A jelen Általános Szerződési Feltételek bizonyos rendelkezései kizárólag a Fogyasztóként eljáró Ügyfelekre vonatkoznak.
Jelen Általános Szerződési Feltételek minden olyan szolgáltatás igénybevételére kiterjed, melyet az Ügyfél az időpontfoglalással kezdeményez. Az Ügyfél, ha a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe kívánja venni, köteles elfogadni a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit, amit a weboldalon az időpontfoglaláskor a megfelelő négyzet kijelölésével vagy elektronikus levélben történő visszaigazolással tehet meg. Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek elfogadása esetén a jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti szerződés jön létre a Szolgáltató és az Ügyfél között. Amennyiben a Szolgáltató az időpontfoglalást és/vagy a szolgáltatási díj átutalását, vagy egyéb módon történő megfizetését megelőzően, szabályszerűen hozzáférhetővé teszi, vagy elküldi az Ügyfél részére a jelen Általános Szerződési Feltételek elnevezésű dokumentumot, de az Ügyfél az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával kapcsolatban nem küld visszajelzést a Szolgáltató részére, azonban az időpontfoglalást elküldi, és/vagy a szolgáltatási díjat (vagy annak egy részét) a Szolgáltató részére megfizeti, úgy kell tekinteni, hogy az Ügyfél az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit elfogadta. Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek elfogadása esetén a jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti szerződés jön létre a Szolgáltató és az Ügyfél között.
· Az Általános Szerződési Feltételek hatálya:
Jelen Általános Szerződési Feltételek 2025. augusztus 1. napján lép hatályba. Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezései a hatálybalépés napjától valamennyi Ügyfélre, időpontfoglalásra és szolgáltatásra hatályosak.
A Szolgáltató fenntartja a jogot a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek módosítására. Módosítás esetén az időpontfoglalás időpontjában érvényben és hatályban lévő Általános Szerződési Feltételek kerülnek alkalmazásra.
Az Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató által nyújtott, alábbiakban megnevezett szolgáltatásokra terjednek ki: a Szolgáltató által nyújtott tanácsadásra történő időpontfoglalás és az azon való részvétel, beleértve az e-mail-es tanácsadásra történő jelentkezést is. A szolgáltatás igénybevételére az a személy jogosult, aki időpontot foglal a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásra, a foglalását a Szolgáltató visszaigazolta, a szolgáltatási díjat megfizette a Szolgáltató részére és jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit elfogadta.
Az Általános Szerződési Feltételek a fentiekben nevesített szolgáltatások vonatkozásában, a szolgáltatás teljesítése során a szerződő felek között keletkező jogokat és kötelezettségeket szabályozza.
· A szerződés létrejötte:
Az Ügyfél, valamint a Szolgáltató közötti jogviszony a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával jön létre, mely meghatározza mindkét fél jogait és kötelezettségeit.
A szerződés elektronikus úton jön létre, azzal, hogy az Ügyfél a Szolgáltató által nyújtott tanácsadásra időpontot foglal vagy a foglalását, e-mail-es tanácsadás esetén a kérdését elküldi, és azt a Szolgáltató visszaigazolja (kifejezetten elfogadja az Ügyfél ajánlatát) az Ügyfél által megadott elektronikus levelezési címre, az adatvédelmi rendelkezések betartása mellett. A Szolgáltatónak jogában áll az igazolás visszaküldését követően is a szerződéstől elállni, ha annak teljesítésére tőle már el nem várható okok miatt (pl.: az adott szolgáltatást már nem nyújtja, vis maior, betegség stb.) nem kerülhet sor. Elállás esetén a Szolgáltató köteles elszámolni az Ügyféllel, amennyiben pénzmozgás történt.
A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások a www.dietatanoda.hu weboldalon és a Szolgáltató közösségi oldalán kerülnek bemutatásra.
A weboldalon a tanácsadásra, konzultációra történik az időpontfoglalás. Az e-mail-es tanácsadás igénybevétele esetén a kérdést felteheti az Ügyfél elektronikus levélben, a weboldalon elérhető kapcsolatfelvételi űrlap használatával, vagy a közösségi oldalon keresztül érkező üzenet formájában.
A weboldalon az oldal tetején található menüpontok közül a "Továbbiak", majd a "Kapcsolat" gombra kattintva érhető el az időpontfoglaló felület.
Az Ügyfél a naptárban kiválasztja a megfelelő napot, majd időpontot és megadja nevét, e-mail címét, telefonszámát, a tanácsadás, konzultáció módját (online vagy személyes), "Foglalás" gombra kattintva elfogadja az Általános Szerződési feltételeket kijelölésével, majd elküldi a foglalást.
Amennyiben az Ügyfél személyesen kívánja igénybe venni a szolgáltatást, a Szolgáltató egy elektronikus üzenetben a vele szerződéses kapcsolatban álló egészségügyi szolgáltatást nyújtó intézményhez irányítja az Ügyfelet. Az egészségügyi szolgáltatást nyújtó intézménytől kérhet az Ügyfél időpontot.
A weboldalon, a közösségi oldalon és az egyedi ajánlatban közölt információk nem minősülnek a Szolgáltató részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak.
Az Ügyfél az időpontfoglalás, e-mail-es tanácsadásra való jelentkezés elküldésével kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – a Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után.
Az időpontfoglalás és a kérdés Szolgáltatóhoz történő beérkezését követően a Szolgáltató egy elektronikus üzenettel visszaigazolja az időpontfoglalást vagy az e-mail-es tanácsadásra való jelentkezést és tájékoztatja az Ügyfelet a szolgáltatási díj megfizetésével kapcsolatos információkról. A visszaigazolás megküldésével létrejön a szerződéses kapcsolat az Ügyfél és a Szolgáltató között, amikor a Szolgáltató kinyilvánítja, hogy elfogadja az Ügyfél foglalását.
(Ha az időpontfoglalás megérkezését visszaigazoló e-mail az Ügyfélhez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor az Ügyfél mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a szolgáltatást igénybe venni.)
A Szolgáltató legalább az adott időpont előtt 24 órával elküldi a tanácsadás, konzultáció eléréséhez szükséges linket az Ügyfél időpontfoglalásában megadott e-mail címére.
Az Ügyfél elfogadja, hogy az ilyen módon kötött szerződés nem minősül írásban megkötöttnek, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései vonatkoznak.
A szerződés magyar nyelven jön létre, a Szolgáltató elektronikus formában tárolja az időpontfoglalást, a szerződés egyéb módon nem kerül iktatásra, így a későbbiekben nem kereshető vissza.
Az Ügyfél az időpontfoglalás során köteles a saját, valós adatait megadni. A foglalás során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. A Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben az Ügyfél más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen, hiányosan vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető problémáért, semminemű felelősség nem terheli, tekintettel arra, hogy a Szolgáltató az Ügyfél számára az időpontfoglalás során az adatok leellenőrzésére minden esetben lehetőséget biztosít.
· Ügyfélszolgálat:
A Szolgáltató a jelen Általános Szerződési Feltételekben rögzített elérhetőségein válaszol az Ügyfelek kérdéseire.
· Adatbeviteli hibák javításának lehetősége:
Az időpontfoglalás során az Ügyfélnek folyamatosan lehetősége van a megadott adatok javítására, vagy törlésére.
Ha az időpontfoglalás és az e-mail-es tanácsadásra való jelentkezés elküldését követően szeretné az Ügyfél módosítani a megadott adatokat, ezt a Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételekben megadott elérhetőségein tudja jelezni a Szolgáltató irányába.
Az Ügyfél az időpontfoglalás és az e-mail-es tanácsadásra való jelentkezés elküldésével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató az Ügyfél hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul közölt adatokból keletkező károkért nem vonható felelősségre.
Az időpontfoglalás és jelentkezés során pontatlanul megadott elektronikus levelezési cím, vagy a postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét. Ilyen esetekben a Szolgáltató megpróbál egyéb módon kapcsolatba lépni az Ügyféllel.
· Szolgáltatási díj:
A szolgáltatás igénybevételéért az Ügyfél díj fizetésére köteles. A szolgáltatási díj a weboldalon, a Szolgáltató közösségi oldalán és az egyedi ajánlatban kerül feltüntetésre. A feltüntetett szolgáltatási díjak érvényes fogyasztói árak, melyek pénzneme magyar Forint. A szolgáltatási díj általános forgalmi adót nem tartalmaz, mert a Szolgáltató alanyi mentességet választó áfa alanyként végzi tevékenységét.
A Szolgáltató fenntartja a feltüntetett díjak változtatásának jogát. A Szolgáltató garantálja, hogy a Felek közötti ajánlati kötöttség és annak Szolgáltató részéről történő elfogadását követően esetlegesen felmerülő árváltozás, elküldött és visszaigazolt időpontfoglalás és jelentkezés esetében a szolgáltatási díj összegét nem befolyásolja.
A Szolgáltató által küldött visszaigazolást követően tehát a szolgáltatási díj fizetendő végösszege nem változik. Előfordulhat azonban, hogy valamilyen technikai hiba vagy elírás következtében a piaci ártól jelentősen eltérő, téves díj jelenik meg a weboldalon, a közösségi oldalon vagy az egyedi ajánlatban. Ilyen esetben a Szolgáltató a szolgáltatás teljesítése előtt elektronikus üzenetben, vagy telefonon megkeresi az Ügyfelet egyeztetés céljából. Az ilyen időpontfoglalásokat, jelentkezéseket a Szolgáltató nem tekinti érvényesnek, és az ebből eredő károkért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a szolgáltatási díjakat pontosan tüntesse fel. Amennyiben minden gondossága ellenére hibás ár került feltüntetésre, a Szolgáltató nem kötelezhető arra, hogy a szolgáltatást a hibás áron biztosítsa.
· Fizetési és lemondási feltételek:
Tanácsadás és konzultáció esetén a szolgáltatási díjat az Ügyfél átutalással fizeti meg a Szolgáltató részére, a szolgáltatás teljesítését követően. E-mail-es tanácsadás esetén, az Ügyfél a szolgáltatási díjat átutalással fizeti meg a Szolgáltató részére, a szolgáltatás teljesítését megelőzően.
Utalással történő fizetés: a szolgáltatás teljesítését követően, a Szolgáltató által kiállított számla alapján, 8 napos fizetési határidő mellett, a Szolgáltató bankszámlájára utalja az Ügyfél a szolgáltatási díj összegét.
Előre utalással történő fizetés: az Ügyfél a Szolgáltató bankszámlájára utalja a szolgáltatási díj összegét. Az összeg Szolgáltató bankszámlájára történő megérkezését követően válaszol a Szolgáltató az Ügyfél által feltett kérdésre.
A Szolgáltató jogszabályi kötelezettségének eleget téve felhívja az Ügyfél figyelmét, hogy a szerződési nyilatkozat megtétele (az időpontfoglalás elküldése és az e-mail-es tanácsadásra történő jelentkezés) a Szolgáltató javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után.
Az Ügyfél jogosult a tanácsadáson való részvételét lemondani a Szolgáltatóhoz intézett egyoldalú jognyilatkozatával, indokolási kötelezettség nélkül, amennyiben nem Fogyasztóként jár el.
- Ha a lemondásra több mint 5 naptári nappal a lefoglalt időpontot megelőzően kerül sor, úgy a Szolgáltató a szolgáltatási díj összegére nem tart igényt.
- Ha a lemondásra több mint 5 naptári nappal (de kevesebb, mint 48 órával a lefoglalt időpontot megelőzően kerül sor, úgy az Ügyfél a szolgáltatási díj 50%-ának megfizetésére köteles. A Szolgáltató a megfelelő összegről kiállítja a számlát és elküldi az Ügyfélnek.
- Ha az időpont lemondására a lefoglalt időpontot megelőző 24 órán belül kerül sor, a Szolgáltató a szolgáltatási díj teljes összegére jogosult, amelyről kiállítja a számlát és elküldi az Ügyfélnek.
5
Az Ügyfél lemondási szándékát a Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételekben rögzített elérhetőségein jelezheti. Más módon érkező lemondást a Szolgáltató nem tekinti érvényesnek. A szolgáltatás lemondása elektronikus levélben (dietatanoda@gmail.com) történhet.
Amennyiben az Ügyfél a szolgáltatást a lefoglalt időpontban nem veszi igénybe, az esemény számára megtartottnak minősül, a befizetett pénzösszeg nem használható fel másra, és nem jár vissza, a szolgáltatás teljes díját köteles megfizetni a Szolgáltató részére a kiállított számla alapján.
Ha a Szolgáltató a saját hibájából, vagy önhibáján kívül, akár a szolgáltatás teljesítésének egészével, akár a szolgáltatás egy részének teljesítésével késedelembe esik, az előre egyeztetett időpontban nem jelenik meg, nem áll rendelkezésre, a szolgáltatás az ő hibájából nem kezdhető meg, elmarad, vagy azt bármely okból meg kell szakítani, akkor köteles az elmaradást pótolni és egy új időpontban teljesíteni az elmaradt szolgáltatást, vagy köteles a szolgáltatási díj megfizetett részét visszafizetni az Ügyfél részére. Egyéb jogcímen az Ügyfél nem jogosult kártérítést igényelni a Szolgáltatótól és az esetlegesen felmerült egyéb költségei megtérítését sem követelheti.
· Teljesítési idő, a szolgáltatás teljesítése, felelősség:
A teljesítés időpontja a szolgáltatás igénybevételének biztosítása.
E-mail-es tanácsadásra történő jelentkezés esetén, a Szolgáltató a szolgáltatási díj megfizetését követő 5 napon belül válaszol az Ügyfél által feltett kérdésre.
Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató arra vállal kötelezettséget, hogy a vállalt szolgáltatást a szakmai és etikai szabályok megtartásával, az Ügyfél érdekeit szem előtt tartva nyújtja, eredmény megvalósítására azonban nem vállal kötelezettséget.
Az Ügyfél a saját (vagy gyermeke) testi-lelki állapotáért a tőle elvárható módon felelősséggel tartozik, ezért a Szolgáltatót semmiféle helytállási kötelezettség nem terheli az Ügyfél vagy gyermeke olyan cselekményének következményéért, amely a szerződés tárgyát képező szolgáltatás sikerét veszélyeztetheti. Az ilyen magatartásokból eredő károkért, a szolgáltatás sikertelenségéért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
Az Ügyfél a szolgáltatás igénybevételekor tiszteletben tartja a Szolgáltatóra vonatkozó jogszabályokat és a Szolgáltató működési rendjét.
Az Ügyfél köteles a Szolgáltatóval együttműködni és tiszteletben tartani a Szolgáltató jogait.
Az Ügyfél köteles megadni minden olyan információt a Szolgáltató számára, amely a szolgáltatás teljesítése szempontjából jelentőséggel bír.
A Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal az Ügyfél által elhallgatott, vagy nem megfelelően átadott információk miatti problémákért, egészségkárosodásért.
Az Ügyfél kötelezettséget vállal arra, hogy nem tanúsít olyan magatartást, amely a Szolgáltató jogait vagy jogos érdekeit sértené vagy károsítaná. Az Ügyfél az okozott károkért a polgári jog szabályai szerint felel.
A Szolgáltató jogosult a szolgáltatás teljesítésének helyszínét, időpontját módosítani. Amennyiben az Ügyfél a módosítást vagy a módosítások valamelyikét nem fogadja el, ez a tény a jelen Általános Szerződési Feltételek szerint létrejött szerződés megszűntetését eredményezheti.
Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy tilos a szolgáltatás teljesítése során elhangzottakat hang- vagy kép rögzítésére alkalmas eszközzel – a Szolgáltató előzetes, írásbeli hozzájárulása nélkül – rögzíteni. Az Ügyfél kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulásával jogosult felvételeket készíteni a szolgáltatás teljesítése során.
Az Ügyfél tudomásul veszi azt is, hogy a szolgáltatás teljesítése során, vagy azt követően a Szolgáltató által esetlegesen átadott dokumentumokat, információkat nem jogosult harmadik személyek számára átadni, továbbítani, sokszorosítani és forgalomba hozni. A hivatkozott dokumentumok a Szolgáltató kizárólagos szellemi tulajdonát képezik, bármilyen felhasználás kizárólag a Szolgáltató előzetes, írásbeli engedélyével lehetséges.
A jelen pontban írt kötelezettségek megsértése miatt az Ügyfél teljes körű felelősséggel tartozik. Amennyiben a Szolgáltató tudomására jut az Ügyfél által elkövetett jogsértés, jogosult 50.000,- Ft, azaz Ötvenezer forint összegű kötbérről számlát kiállítani az Ügyfél részére. Az Ügyfél köteles a számla összegét 8 napos fizetési határidő figyelembevételével kiegyenlíteni.
Az Ügyfél (vagy gyermeke, amennyiben a szolgáltatást a gyermek veszi igénybe) a szolgáltatás időpontjának kezdete előtt 5 perccel korábban köteles megjelenni. Az ügyfél köteles gondoskodni arról, hogy a gyermek a tanácsadáson való részvételre alkalmas állapotban jelenjen meg. A Szolgáltató a szolgáltatás teljesítését, személyes találkozás esetén – a saját egészségének megőrzése érdekében – megtagadja, amennyiben a gyermek láthatóan nem egészséges (pl.: köhög, tüsszög, náthás).
A Szolgáltató nem köt szerződést kiskorúakkal. Az Ügyfél a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy a szerződés megkötésekor 18. életévét betöltötte. 18 éven aluli Ügyfél esetén a törvényes képviselővel jön létre a szerződéses kapcsolat.
· Adatvédelem:
A Szolgáltató kizárólag a hatályos jogszabályok rendelkezéseivel összhangban, az adatkezelési és adatvédelmi rendelkezések előírásait szigorúan betartva végzi a személyes adatok kezelését, figyelembe véve a jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság, a célhoz kötöttség, adattakarékosság, pontosság, korlátozott tárolhatóság alapelveit.
A Szolgáltató megtesz minden olyan technikai és szervezési intézkedést, hogy az Ügyfelek személyes adatait biztonságos, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. rendelete által előírt módon kezelje.
A személyes adatok kezelésével kapcsolatos Adatkezelési Tájékoztató a Szolgáltató székhelyén és weboldalán érhető el.
· Felmondási jog:
Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén az Ügyfelet (amennyiben Fogyasztóként jár el) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.
Az Ügyfél ezen jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat megtétele, vagy a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 2. számú mellékletében (és az alábbiakban) található elállási/felmondási nyilatkozatminta útján gyakorolhatja:
Nyilatkozat-minta felmondáshoz
Címzett: Tibay Rózsa egyéni vállalkozó
Cím: 6000 Kecskemét, Lőcsei utca 8.
Alulírott/ak …………………………. kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni (abban az esetben töltse ki, ha szeretné, hogy a vételárat banki átutalással fizessük vissza):
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt
A nyilatkozatot az Ügyfél elküldheti a Szolgáltatónak e-mailen (dietatanoda@gmail.com), vagy székhelyére címzett postai levél (Tibay Rózsa egyéni vállalkozó 6000 Kecskemét, Lőcsei utca 8.) formájában. A fent írt határidő teljesítettnek minősül, ha az Ügyfél felmondási szándékát legkésőbb a szolgáltatásra vonatkozó szerződés megkötésétől számított 14. napon közli. Az ezzel kapcsolatos bizonyítási teher az Ügyfelet terheli. Amennyiben az Ügyfél ilyen módon felmondja a szerződést, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a felmondásról való tudomásszerzéstől számított 14 naptári napon belül visszatéríti az Ügyfél által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. A Szolgáltató az Ügyfélnek visszajáró összeget az Ügyfél által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. Az Ügyfél kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de az Ügyfelet ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terheli.
Ha a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 13. § vagy a 19. § szerinti esetben az Ügyfél a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött szerződést, köteles a felmondás Szolgáltatóval való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a Szolgáltató számára megfizetni. Az Ügyfél által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha az Ügyfél bizonyítja, hogy az ilyen módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.
Felmondási jog nem illeti meg az Ügyfelet a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés (a szolgáltatás egészének teljesítését követően) tekintetében, ha a Szolgáltató az Ügyfél kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és az Ügyfél e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az itt írt felmondási jogot.
Az Ügyfél tudomással bír arról, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával kifejezetten beleegyezik abba, hogy a Szolgáltató az időpontfoglalást, jelentkezést követően megkezdje a szolgáltatás teljesítését. Ezzel az Ügyfél elveszíti a jelen pontban részletezett felmondási jogát, melyet az Ügyfél a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával tudomásul vesz.
· A Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszkezelés:
Amennyiben az Ügyfél a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatással kapcsolatban nem elégedett, és panasszal szeretne élni a Szolgáltató felé, azt szóban és írásban: postai úton (Tibay Rózsa egyéni vállalkozó 6000 Kecskemét, Lőcsei utca 8.), vagy elektronikus levélben (dietatanoda@gmail.com) teheti meg.
A Szolgáltató minden panaszt kivizsgál. A szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben az Ügyfélnek átadni.
Az írásbeli panaszt a Szolgáltató – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- az Ügyfél neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- az Ügyfél panaszának részletes leírása, az Ügyfél által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a Szolgáltató nyilatkozata az Ügyfél panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és az Ügyfél aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje.
A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles az Ügyfelet írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely Hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes Hatóság, illetve az Ügyfél lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a Békéltető Testületi eljárást.
· Békéltető Testület, Fogyasztóvédelem:
A Szolgáltató ezúton tájékoztatja az Ügyfeleket, hogy amennyiben az Ügyfél nem ért egyet a Szolgáltató válaszával, melyet panaszára adott, az alábbi hatóságokhoz fordulhat:
Békéltető Testületi eljárás kezdeményezéséhez az Ügyfél lakóhelye szerinti illetőségű Békéltető Testülethez vagy a Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testülethez fordulhat az Ügyfél.
A Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testület:
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: +36-62/554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu
Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: +36-72/507-154
Mobil: +36-20/283-3422
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: www.baranyabekeltetes.hu
Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Levelezési cím: 3501 Miskolc, Pf. 376.
Telefonszám: +36 46/501-090
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
Telefonszám: +36 1/ 4882-131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: www.bekeltet.bkik.hu
Illetékességi terület: Budapest
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: +36-62/554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu
Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám: +3622/510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu
Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
E-mail: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesgyor.hu
Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710; 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Honlap: www.hbmbekeltetes.hu
Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Cím és levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
Telefon: 06-1-792-7881
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: www.pestmegyeibekelteto.hu
Illetékességi terület: Pest vármegye
A Békéltető Testület olyan független testület, mely a vármegyei kereskedelmi és iparkamarák, illetve a Fővárosi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működik. Létrehozásuk célja az volt, hogy megkíséreljék az Ügyfél és a Szolgáltató között fennálló vitás kérdéseket bíróságon kívül megoldani, elsősorban egyezséget létrehozni a két fél között és ezzel egyszerűen, gyorsan és hatékonyan segíteni a fogyasztói jogok érvényesülését.
A Békéltető Testülethez fordulás feltétele, hogy az Ügyfél megkísérelje a vitát közvetlenül a Szolgáltatóval rendezni. A Békéltető Testület eljárása ingyenes, az Ügyfélnek csak akkor merülhet fel fizetési kötelezettsége, amennyiben a Testület az Ügyfél hátrányára dönt.
A Békéltető Testület eljárása az Ügyfél kérelmére indul. A kérelmet a Békéltető Testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell:
- az Ügyfél nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- a Szolgáltató nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
- az illetékes Békéltető Testület helyett kérelmezett Testület megjelölését,
- az Ügyfél álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
- az Ügyfél nyilatkozatát arról, hogy az Ügyfél a Szolgáltatóval közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését,
- az Ügyfél nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más Békéltető Testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
- a Testület döntésére irányuló indítványt,
- az Ügyfél aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára az Ügyfél bizonyítékként hivatkozik, így különösen a Szolgáltató írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában az Ügyfél rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha az Ügyfél meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
Amennyiben az Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a Hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelemről szóló törvény 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek
Az Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
· Online vitarendezés:
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, ahol az Ügyfelek (amennyiben Fogyasztóként járnak el) regisztrálhatnak és lehetőségük nyílik arra, hogy az igénybe vett szolgáltatáshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék, egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Ha az Ügyfél panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. A portálon lehetőség van kiválasztani a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform elérhetősége:
ODR link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
· Vegyes és záró rendelkezések:
Az Ügyfél szolgáltatásra való elektronikus jelentkezése feltételezi, hogy az Ügyfél az elektronikus szolgáltatásnyújtásra vonatkozó technikai, valamint jogszabályi ismeretekkel rendelkezik. Ezen ismeretek hiányából, valamint az elektronikus termékek hibájából, az informatikai, távközlési szolgáltatóknak (például az internetszolgáltató) felróható hibákért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
Amennyiben kötelező erejű jogszabályi rendelkezés, vagy bírósági döntés jelen Általános Szerződési Feltételek bármely rendelkezését korlátozza vagy érvényteleníti, az nem érinti az Általános Szerződési Feltételek többi rendelkezésének érvényességét.
Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdések tekintetében a Magyar Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. tv.) és az egyéb vonatkozó jogszabályi rendelkezések irányadók.
· Vonatkozó jogszabályok:
A felek között létrejött szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről;
- 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól.
Jelen Általános Szerződési Feltételek 2025. augusztus 1.. napján lépnek hatályba, az ezt követően létrejött szerződések tekintetében alkalmazandók.de írhatsz...